Zajmuję się psychoterapią, wspieraniem rozwoju, psychoedukacją młodzieży oraz dorosłych.
Pomagam w następujących problemach:
doświadczenie traumy (wypadek, urazująca procedura medyczna, trudny poród, zaniedbanie, przemoc)
zaburzenia nastroju (np. depresja)
sytuacja straty, rozstania, żałoby
samookaleczenia
zagrożenie samobójstwem
zaburzenia lękowe i ataki paniki
zaburzenia odżywiania
nadpobudliwość psychoruchowa
zaburzenia zachowania
trudności wychowawcze
zaburzenia więzi
sytuacje kryzysowe
trudności z kontrolą emocji
nadmierny stres
trudności w podjęciu decyzji, rozstrzygnięciu dylematu
trudności w relacjach z innymi ludźmi lub w relacji z samym sobą
trudności adaptacyjne
niskie poczucie własnej wartości
Swoją pracę poddaję regularnej superwizjii.
„Kto ma mocne korzenie, ten potrafi latać”
Cornelia Götz – Kühne
W pracy terapeutycznej i doradczej posługuję się podejściem systemowym, jednak korzystam także z dorobku innych szkół terapeutycznych, dopasowując metody pracy indywidualnie do każdego klienta i jego potrzeb.
Pracując z osobami, które doświadczyły traumy opieram się na najnowszych standardach leczenia, wyodrębniających trzy etapy: stabilizację, ekspozycję i integrację, z powodzeniem łącząc je z podejściem systemowym.
Punktem wyjścia i bazą do pracy terapeutycznej i doradczej są dla mnie zasoby moich klientów. To one są źródłem ich wewnętrznej siły i kluczem do konstruktywnych zmian.
Praca terapeutyczna jest dla mnie podróżą, gdzie we wspólnym dialogu w twórczy sposób staram się z klientem wypracować nowe rozumienie jego sytuacji życiowej i problemów, z których wynikają pomysły na rozwiązania i nowe działania. Dużą wagę przywiązuję do ustalenia celu tej wspólnej podróży, bo to zwiększa prawdopodobieństwo dopłynięcia do właściwego portu.
Uważnie słucham i konsekwentnie dopytuję. Nie oceniam ani nie krytykuję, lecz z dystansem i humorem pokazuję schematy zachowań i myślenia, które podtrzymują problemy. Nie zawsze wszystko udaje się dobrze wyrazić słowami, dlatego oprócz rozmowy korzystam często z rysunku, psychodramy, metafor czy symboli.
Zależy mi, aby klienci kończyli terapię bardziej świadomi siebie i wyposażeni w doświadczenia i umiejętności, które staną się wartościowym bagażem w ich dalszej wędrówce przez życie.
„Wszyscy żyjemy pod tym samym niebem, ale nie wszyscy mamy ten sam horyzont”
Konrad Adenauer
5-letnie studia psychologiczne na Wydziale Pedagogiki i Psychologii UMCS w Lublinie (2003 r.)
Kurs Podstawowy i Zaawansowany Terapii Systemowej rodzin, małżeńskiej, indywidualnej i grupowej, po których przystąpiłam do procedury certyfikacyjnej, zakończonej uzyskaniem Certyfikatu Psychoterapeuty i Doradcy Systemowego (2012 r.)
Systemowa terapia dzieci i młodzieży (lata 2016-2017)
Pedagogika traumy oraz doradztwa specjalistycznego dotyczącego traumy (lata 2015-2017), zakończonym kolokwium i uzyskaniem Certyfikatu Specjalisty do Spraw Psychotraumatologii wydanym przez Niemieckojęzyczne Towarzystwo Psychotraumatologii DeGPT oraz Federalną Grupę Roboczą Pedagogiki Traumy.
EMDR EUROPE - część pierwsza (2020) i druga (2022) szkolenia podstawowego.
Studia podyplomowe z psychotraumatologii na Uniwersytecie Gdańskim (2022/2023).